viernes, 27 de noviembre de 2009

Comença el trasllat!

El trasllat de Matadepera Ràdio començarà en els propers dies.

El trasllat es farà sense aturar les emissions. Primer habilitarem el nou Control petit (el núm. 2) per a emetre provisionalment des d’allà.

Aquest control incialment només tindrà 2 cd’s, 1 gravador de cd’s, micròfons, 1 ordinador per a la música i les falques, connexió per a un portátil i potser 1 gravador de minidisc.

La resta d’equips trigaran una mica a estar disponibles.

Un cop emetem des del nou Control 2, es desmuntarà l’antiga ràdio i s’equiparà el Control 1 per a emetre-hi des d’allà.

L’operació té la seva complexitat i trigarem una mica a treballar amb normalitat. Us demanem paciència.

lunes, 21 de septiembre de 2009

Ruta Fog als mitjans de comunicació

Ruta Fog segueix traspassant fronteres.

Aquesta vegada però, ho fa en els medis de comunicació. A punt d'estrenar la segona temporada (30 de setembre a les 23 hores), dos diaris digitals han volgut fer ressó del programa.

Una vegada més, Ruta Fog és motiu de notícia.

Els enllaços als quals podeu accedir per llegir i veure els mitjans són els següents:

Web municipal de Matadepera, Hemeroteca. La primera notícia.

Portal terrassenc Terrassa.net.

lunes, 14 de septiembre de 2009

FORMENTERA

Formentera des de dalt
Formentera és el petit tresor de la mediterrània, un dels últims racons que encara es conserva gairebé en estat verge. Una illa que no només incita al turisme de platja, sinó que també ens convida a fer rutes caminant, amb furgoneta o amb bici. Formentera atrau tant a la gent que busca un apartament davant d'aigües transparents color blau cel, com als que busquen aventura enmig del desert, la platja i la muntanya. El seu terreny i la seva poca població-sobretot a l'hivern- fa que aquesta illa conservi un to místic i espiritual. Les seves formidables platges conviden al nudisme i a les acampades lliures (tot i estar prohibides).
En aquest programa vam voler demostrar que no cal anar al Carib per trobar platges transparents, tranquil·les, llargues, planes i amb sorra fina; hem de recordar que estem només a un ferry d'arribar a l'última joia que conserva les Illes Balears. Les nostres convidades ens van explicar la seva "ruta motxilera" per tot Formentera, l'aventura de viatjar sense res decidit.
Aquí teniu les fotografies que es van fer durant el programa.
Les nostres convidades

La Marta a control

La Marta de fons
Gràcies a les convidades i a la gent que ens va escoltar. Com sempre, és un plaer comptar amb vosaltres.

lunes, 7 de septiembre de 2009

PIRINEU CATALÀ

Ruta Fog no oblida que, tot i que la llunyania ofereix meravelles paisatgístiques, molt aprop també podem trobar la pau. Durant mitja hora, la Laia ens va fer gaudir de l'aventura de l'excursionisme, de les tendes de campanya i de la supervivència als Pirineus. Carregada d'emoció i certa melancolia, ens va explicar com la naturalesa més propera li ha obert les portes al llarg de la seva infància i adolescència. Una cosa ens va quedar clara: no cal marxar gaire lluny per trobar-se davant d'un paisatge que et deixa sense paraules. O almenys, així ho vam viure al llarg de l'entrevista. La Laia és amant de la naturalesa, de les excursions i de la vida a l'aire lliure. Una bona companya de viatge per perdre's entre rius i muntanyes.

Gràcies per fer-nos gaudir tant.

Us deixem unes quantes fotografies!

Després del programa

Que mai faltin les revistes i àlbums de fotos!

Okey

Les tres

Marta, Laia i Sara

jueves, 18 de junio de 2009

Programa 16: Senegal

Aquest dimecres ens van visitar al programa quatre acompanyants molt especials: l'Omar, el Said, el Marc i l'Anna.

Tots quatre ens van explicar la realitat del Senegal fent especial èmfasi en la "taranga", l'actitud dels senegalesos en relació als estrangers que arriben a la seva terra. Al llarg de la nit, vam poder descobrir que Senegal és una terra d'història, de pobresa i misèria però a la vegada de felicitat, unió i sentit familiar.

Se'ns va posar especialment la pell de gallina amb la història personal de l'Omar, que ell mateix ens va explicar. Va narrar com vivia al Senegal, com trobava a faltar la seva família i com va ser el dur trajecte per arribar a a nostra ciutat i com n'és de dur superar cada dia a Terrassa.

Amb ells, vam descobrir un altre tret diferencial de Ruta Fog: Les persones.

Perquè per davant de tot, ho som.

Tot seguit, algunes fotos dels nostres convidats:

L'Omar, que dominava l'espanyol, va ser qui va dominar la conversa i qui ens va obrir el seu cor.

El Said i l'Anna. Ella va anar per ajudar i va acabar aprenent quatre paraules en senegalès i enamorada del país. El Said va animar la conversa.

El Marc que repetia programa i gran amic de l'Omar i el Said. L'Omar, el Said i l'Anna.

Els nostres convidats i la Sara.

domingo, 3 de mayo de 2009

BERLÍN

Porta de Brandenburg, Berlín

I com no, algun dia havíem de visitar una de les capitals més dinàmiques d'Europa, amb transformacions constants des de fa 200 anys. Una ciutat que emmagatzema història entre les seves parets, carrers i edificis: el nucli cosmopolita i de ritme trepidant d'Alemanya. Una ciutat en permanent construcció i rehabilitació. Jove, bella i plena de vida.

La Júlia Zamora ens va traslladar als seus carrers, a la seva cultura i a la seva història. A través dels seu relat, va ser fàcil sentir-se part dels varis i distints "Berlins": Berlín imperial, de la il·lustració, del nazisme, de la guerra freda, la nova Berlín financera...la ciutat que ara mira cap a ple i efervescent segle XXI.

La Júlia, la nostra convidada

Sara Stigge

Les serioses locutores de Ruta Fog: Marta Alemany i Sara Stigge

Marta Alemany i Sara Stigge
Marta Alemany, Sara Stigge i Júlia Zamora
Sara Stigge i Júlia Zamora, la nostra convidada
Disfrutant de la ràdio!
La Marta a control

Un cop més, donem les gràcies a tota aquesta gent que cada dimecres fa que disfrutem dels viatges a través de la ràdio!

domingo, 26 de abril de 2009

Programa 15: MALLORCA

Desprès de viatjar per l'Àfrica, Ruta Fog es va taslladar a una de les illes baleras més boniques de la nostra terra. Vam parlar amb Marina Vallhonrat, la qual, desprès d'haver estat a Mallorca aproximadament uns 4 mesos, ens va explicar la ciutat racó a racó.

Des de l'estudi vam estar a la platja sentint les onades del Mediterrani que banyaven les paraules de la Marina, la qual només tenia elogis per Mallorca!

La Marina Vallhonrat, que va estranyar molt la illa quan la recordava amb nosaltres!